מי שעובד מהבית ומשקיע בכך שעות רבות, צריך לבחון היטב את הלקוחות אשר איתם הוא עובד ועדיף לקבל עליהם המלצה.
הסכמים עם לקוחות
במקרים רבים פרילנסים מבצעים עבודות שונות כמו שיווק, אדמיניסטרציה או כתיבת תוכן והלקוח לא משלם את התמורה בהתאם לסיכום הדברים ביניהם בתחילת הדרך.
הסיבות לכך רבות כמו לדוגמה עקב אי שביעות רצון מהעבודה, עקב העובדה שהעבודה בוצעה במועד מאוחר הרבה יותר מהסיכום, או שמדובר בנוכל אשר מלכתחילה לא התכוון לשלם עבור השירות.
כדי לא להגיע למצבים הללו אפשר לנקוט כמה צעדים כמו עריכת הסכם בין הצדדים כך ששניהם יחתמו עליו ויעמדו בתנאים שסוכמו, הן של אספקת העבודה והן של התשלום.
צעד נוסף שרצוי לבצע, במיוחד עם לקוחות חדשים הוא קבלת מקדמה על שליש או על מחצית העבודה ובתום הפעילות, העברת דרישה לקבלת יתרת התשלום.
קיימים גם לקוחות אשר מושכים את עניין התשלום לאורך חודשים. הם אומרים שישלמו בשוטף 30 אך חולפים חודשים והם לא מעבירים את התשלום באמתלות שונות.
דבר נוסף הוא כשלקוחות מעבירים רק חלק מהתשלום עקב טענה שהעבודה לא נעשתה במקצועיות ולכן אינם מרוצים ממנה.
הפרילנס צריך לשוחח איתם כמה וכמה פעמים ואם אין ברירה, עליו לשלוח מכתב התרעה מעורך הדין כדי לקדם את התשלום.
הוא ביצע את העבודה ולכן אין כל סיבה שהתשלום מתעכב או לא ישולם כלל.
דיווח לרשויות המס
עבודה מהבית מחייבת לפתוח תיקים ברשויות המס. בהתאם לאופי הפעילות שלו, להיקף העבודה וההכנסות הצפויות, הוא יפתח תיק עוסק פטור, עוסק מורשה, שותפות אם מדובר בשניים או שלושה שותפים, או חברה בע"מ.
צורת ההתנהלות מול הרשויות היא זהה אם עובדים במשרד או בבית ולכן יש לדווח על פי הדרישה של רשויות המס, אחת לחודש, אחת לחודשיים או אחת לשנה.
חשוב להקפיד לדווח ולשלם במועד כדי שלא להיקלע למצבים של קנסות, ריביות, הצמדה וכל בעיה אחרת, עקב אי ביצוע המחויבות העסקית כנדרש.
מחפשים משרה מהבית? לכל המשרות השוות https://www.alljobs.co.il/