מתוסכל מהמצב הנוכחי של אפיק השיווק שלך בוידאו? יצרת סרטון אבל אף אחד לא צופה בו ובטח שלא הופך ללקוח? יש כמה דברים שאתה יכול לעשות, עליהם נדבר במאמר הבא.
כרגע יש מעט מאוד עסקים אשר באמת מצליחים למנף את כוחו של YouTube בכדי להביא תנועה איכותית לאתר ולהגדיל את פעילות העסק בעצמם. רבים נעצרים בשלב של יצירת קטעי וידאו משלהם והקמת ערוץ משלהם. כאשר לא עובדים נכון, מעלים סרטון "רק בשביל שיהיה ביוטיוב" ומצפים שהוא יעשה את האפקט, נוחלים אכזבה ולכם מחליטים לנטוש את הדבר הזה שנקרא שיווק בוידאו.
בעלי התושייה מבינכם שכבר היו בשלב הזה, או שעדיין לא נכנסו לזה ורוצים לדעת איך לעשות את זה כמו שצריך, כדאי שיקדישו מספר דקות לשורות הבאות, בהן נחלוק מספר טיפים לשיווק נכון של סרטון ביוטיוב:
- מילות מפתח: מילות מפתח הן הבסיס של כמעט כל פעולה שיווקית הקשורה למנועי חיפוש (וכן, יוטיוב זה מנוע חיפוש לכל דבר ולמעשה השני בגודלו בעולם אחרי גוגל). מה הן מילות מפתח? ובכן הן פשוט מונחי החיפוש שאנשים מקלידים בגוגל מדי יום. טעות נפוצה עבור עסקים רבים הינה להעלות קטעי וידאו שאינם מותאמים למילות מפתח הנכונות – מילות הפתח שהלקוחות הפוטנציאליים שלהם מחפשים מדי יום במנוע חיפוש (בין אם זה בגוגל או ביוטיוב ישירות). שילוב של מילות מפתח נכונות לעסק שלך בכותרת, בתיאור הסרטון ובשדה של המילות מפתח הן התשתית והדבר הבסיסי ביותר אשר צריך לשים אליו לב.
ניתן למצוא את מילות המפתח הנכונות על ידי שימוש בכלי מילות המפתח של גוגל בחינם ולמצוא את מילות מפתח הנכונות עבור העסק הספציפי שלך או המוצר. אתה תראה את המילים והביטויים שאנשים מחפשים באינטרנט הקשורים לעסק שלך.
- קריאה לפעולה: פעולת המפתח השנייה היא להשתמש בקריאה לפעולה, מה שנקרא בעגה המקצועית CTA (Call to Action). אתה צריך להגיד לאנשים בדיוק מה לעשות בעת צפייה בווידאו ואיך לעשות את זה שלך. אנשים שרוצים שיגידו להם מה לעשות ואתה חייב לציין זאת בסרטון – זה יכול להיות להיכנס לאתר שלך, לעשות Subscribe לערוץ שלך ביוטיוב, ללחוץ על קישור או כל דבר אחר – אבל מאד חשוב שזאת תהיה פעולה מוגדרת אחת ויחידה!
- להוסיף קישור לאתר מתוך הסרטון: פעולת המפתח השלישית היא לוודא שאתה מוסיף את שם הדומיין שלך בתחילת תיאור הווידאו שלך. אל תשכח להשתמש בתיאור המלא כולל את הקידומת http://. זה גורם ללינק שלך להיות לחיץ וזה הדבר הראשון שיראו מתחת לסרטון.
- להשתמש בהסברים: פעולת המפתח הרביעית והאחרונה היא להשתמש בהסברים (מעין בועות כאלה המופעיות במהלך הסרטון). הסברים יכולים להיות מאוד יעילים אם אתה משתמש בהם כמו שצריך. זה לוקח בערך 30 שניות כדי להגדיר וליצור ואתה יכול להפוך את סרטוני הווידאו שלך לקישורים לחיצים כדי להגיע ללקוחות שלך כדי להירשם לערוץ שלך או לאהוב את הווידאו שלך.
לטיפים נוספים בנוגע לשיווק, מיתוג ועיצוב גרפי, בקרו באתר של חברת מיכליקה
בהצלחה!