סביר להניח שקראת, בבלוג הזה או במקומות אחרים, שרשת הקשרים שלך היא מקור מצוין לחדשות על הזדמנויות לעבודה מהבית – בדרך כלל הזדמנויות טובות יותר מאלה שתמצא בלוחות עבודה. אבל קודם כל, איך אתה בונה רשת כזאת?
הנה כמה עצות באדיבות האתר XPlace שיעזרו לך לשים את השם והפרצוף שלך בראש של אותם אנשים שיכולים לעזור לך להתקדם בסולם קריירת הפרילנס שלך.
לפתח נאום מעלית טוב
נאום מעלית הוא מה שאתה אומר על עצמך למישהו שפגשת במעלית.
המונח משקף את הרעיון שיש להעביר את הסיכום במשך זמן נסיעה במעלית, או בערך שלושים שניות עד שתי דקות, וצריך להיות סיכום קצר שמטרתו להגדיר בפשטות ובמהירות את מה שאתה עושה, הערך, נקודות החוזק והיכולות שלך. השתמש בנאום המעלית שלך בכל פעם שאתה פוגש אנשים שהיית רוצה לעשות איתם נטוורקינג (רישות עסקי).
לחפש הזדמנויות טובות לנטוורקינג
הדרך היחידה להוסיף אנשים לרשת לך היא, ובכן, לצאת ולפגוש אותם. וכמה שיותר, עדיף. להשתתף בכנסים, סדנאות, אירועים, עמותות בוגרים וכו'. הצטרף לקבוצות רלוונטיות למקצוע שלך או לפרילנסרים בלינקדאין וטוויטר. תחשוב על מקומות נוספים שהאנשים שאתה רוצה לפגוש יכולים להיות, כמו מסעדות ובארים ליד המשרד שלהם.
לעשות רושם ראשוני טוב
טיפוח והיגיינה, לבוש מתאים ונימוסים ראויים הם, כמובן, חובה. אל תגזים עם הבושם. תהיה עם ביטחון עצמי אבל נינוח, תחייך ותלחץ ידיים. שלוט בשפת הגוף שלך, זאת אומרת לא להיות רפוי מידי וגם לא להיות נוקשה מידי. זכור את השם של האיש שהרגע פגשת. דרך טובה לעשות את זה היא לחזור על השם שלהם, למשל: "היה נהדר לפגוש אותך, נעמה".
להיות "מקשיב" טוב
הטכניקה הזאת יכולה לגרום כמעט לכל אחד לחבב ולזכור אותך. אבל אתה חייב להיות מעוניין בכנות במה שהוא או היא אומרים. אנשים בעלי השפעה, מהסוג שאתה מעוניין בנטוורקינג איתם, יוכלו לזהות בקלות זיוף או חנופה, וכנראה יפנו לכיוון השני. שאל שאלות פתוחות כדי לעודד את המכר החדש שלך לשתף יותר מידע.
תשאיר רושם אחרון טוב
אם אתה רוצה להוסיף את המכר החדש שלך לרשת שלך, תסיים את השיחה עם הצעה להיפגש שוב. כולם אוהבים לדעת שנהנת בחברתם. אתה יכול אפילו להוסיף הודעת טקסט ביום שאחרי. אבל תיזהר לא להצטייר כנואש מידי.
תחשוב גם על הצד השני
נטוורקינג מוצלח הוא כזה ששני הצדדים מרוויחים ממנו. לא רק אתה, גם האדם השני רוצה להרוויח מהקשר. תחלוק את המומחיות והרעיונות שלך. תציע להכיר שני אנשים ברשת שלך שלא מכירים אחד את השני. אם אתה עושה להם טובה, תהיה להם יותר מוטיבציה להחזיר טובה. בנוסף, אם תעזור לפרילנסר לקדם את הקריירה שלו, הוא יהיה בעמדה טובה יותר כדי לעזור לך לקדם את הקריירה שלך.
על ידי שימוש באסטרטגיות האלה, תוכל לבנות רשת מקצועית נהדרת ויעילה. אתה תהיה האדם הראשון שמקבל טלפון כאשר הקשרים שלך שומעים על עבודה שתהיה מושלמת עבורך.