הלוגו הוא תמונת הפרופיל של העסק שלכם. הוא זה שייצג את העסק שלכם בכל מקום למעשה ויופיע בכל מקום שקשור למותג שלכם, החל מאתר האינטרנט שלכם דרך משרדי החברה, חנויות הרשת, כרטיסי הביקור, פולדרים, בחתימה שלכם במייל ואפילו בניירת משרדית. על כן עיצוב לוגו הוא דבר שאתם לא רוצים להקל בו ראש ובוודאי שחשוב לעבוד מול מעצב גרפי מקצועי ואיכותי לצורך כך.
ההשפעה של הלוגו על המיתוג שלכם:
מיתוג עסק הוא לא דבר פשוט. מדובר למעשה באופן שבו הקהל זוכר אתכם. יש לוגואים שאתם פשוט תראו, תזהו באיזו חברה מדובר ואז תתחילו לחוש את הרגשות והערכים שאותו מותג מנסה לשווק לכם בפרסומות שלו. לדוגמה: אם תראו את הלוגו של M של רשת ההמבורגרים הידוע הנמצאת באינספור סניפים בארץ ובעולם סביר להניח שכבר תדמיינו בראש את הטעם, או אפילו את פרסומות הבריאות שלהם ויש אפילו שיזכרו את פינות המשחקים לילדים בתוך הסניפים.
אז על מה חשוב לשים דגש בלוגו?
- פשטות – לוגואים מסובכים ומסורבלים רק יבלבלו את הצופים, יקשו עליהם להבין את המסר ובסופו של דבר גם העיצוב של הלוגו, אם הוא אינו פשוט, הוא לא יתאים לשימוש בכל מקום.
- יצירתיות – אם אתם מחפשים נקודה או שתיים שמבדילות אתכם מאחרים כדאי יהיה להתחיל בלוגו. נסו להכין לוגו שמצד אחד יהיה קשור לתחום שלכם אך יהיה לו היבט יצירתי שמייחד אתכם מהאחרים.
- רב תכליתי – הכוונה היא ללוגו שכדאי שיתאים לשימוש בפלטפורמות שונות ולצרכים שונים. לדוגמה לוגו שגם יראה טוב בשחור לבן אם צריך להדפיס על ניירת משרדית, לוגו שיראה טוב אם תחתכו חלק ממנו לFAVICON של האתר שלכם למשל ועוד.
- מקצועיות – זה נשמע לכם אולי מובן מאליו אבל יש כל כך הרבה לוגואים בשוק שפשוט מעוצבים כאילו ילד בן 5 עיצב אותם בצייר או שהעסק שילם 50 שח לאתר עם לוגואים מוכנים שרק משנים בהם את שם העסק בלוגו ולקח משהו מוכן. חשוב להבין שזה נראה לא מקצועי ומשדר חוסר מקצוענות וכך גם נראה העסק שלכם בסופו של דבר. לכן הקפידו על נראות מקצועית, לוגו שנבנה בתהליך אסטרטגי לאחר תכנון קפדני המתאים לצרכי וערכי העסק.