צ'קים הוא אחד מאמצעי התשלום הוותיקים והמוכרים ביותר. כל אחד מאיתנו נושא בארנקו לצד יתר אמצעי התשלום שם פנקס צ'קים. מדובר על פנקס אותו מזמינים בסניף הבנק, באופן פיסי או באמצעות האתר, ומקבלים אותו אחר כך בסניף או בדואר. הפנקס הזה שימש גם את הורינו ואת סבינו. והוא משמש גם אותנו. אבל ניתן לומר שאמצעי התשלום הזה עבר מתיחת פנים משמעותית, והוא כיום מאפשר לנו לבצע תשלומים וזאת לצד קידום ערכי המותג שלנו, וחיזוק התדמית של העסק.
במה מיוחדים הצ'קים העכשוויים?
הצ'קים העכשוויים מתייחדים בכך שהם מהווים צ'קים ממותגים. כלומר, צ'ק שלצד על הנתונים הבסיסיים ופרטי הבנק והגורם המשלם, הוא כולל גם את הלוגו ואת המיתוג של המשלם. בצורה כזו אנחנו מבצעים לצד ביצוע התשלום גם פעולה שיווקית שמחזקת את הערך של המותג שלנו. מסיבה זו בוחרים עוד ועוד בתי עסק לבצע הזמנה של פנקסי צ'קים ממותגים ומעוצבים בבית דפוס. כך שבמקום להגיש צ'ק חסר נוכחות והבעה, הם מגישים צ'ק שיש לו משמעות של ממש. צ'ק ממותג שעושה להם עבודה מיתוגית ותדמיתית. כי אי אפשר להשוות צ'ק רגיל ורשמי אותו כולנו מכירים, לצ'ק שיש בו נוכחות ללוגו של בית העסק וכן עיצוב מיוחד במינו.
מוזמנים להיכנס לאתר של חברת אופסט קולור, המתמחים בהדפסת צ'קים מעוצבים וממותגים:
https://www.offset-color.com/
צ'ק רלוונטי מאז ועד היום
אמנם התחדשו אמצעי תשלום מתקדמים מאוד בשנים האחרונות, ורבים הם אלו שמבצעים תשלומים באמצעות אפליקציות תשלום, העברות בנקאיות או כרטיסי אשראי. אבל מסתבר שהייחודיות של הצ'קים עודה בולטת, והצ'קים לא מפנים את מקומם. ויש הזדמנויות שונות בהן יהיה נכון ומתאים לבצע תשלומים דווקא באמצעות צ'קים. אלו מאפשרים לנו לבצע תשלומים בתאריכים מסוימים, לבצע תשלומים בצ'קים ממותגים שיש להם משמעות נוספת מעבר לביצוע התשלום. כי צ'ק ממותג הוא צ'ק שהמקבל רואה וקורא, זה צ'ק שמזכיר את קיום העסק שלכם את המשמעות שלו בעיני המקבל.
צ'ק מאז ולתמיד
אמנם יש אנשים שצ'ק אינו נוח להם, והם לא אוהבים להשתמש בו כאמצעי תשלום, אבל לצדם יש רבים אחרים שמעדיפים לבצע תשלומים בצ'קים.