אירוע אופנה הוא שיאו של תהליך הפקה ארוך ומתיש. התהליך מתבצע תוך התייחסות לשורה ארוכה של פרמטרים והוא מחייב רמה גבוהה ובלתי מתפשרת של מקצועיות. רוצים לדעת מה באמת קורה מאחורי הקלעים? הנה הפרטים המלאים
אירוע אופנה הוא דוגמה מצוינת לכך שלא כל הנוצץ זהב. למרות שאירועי אופנה ברמה גבוהה תמיד נראים כאילו נלקחו מתוך פנטזיה, בפועל הם תוצאה של עבודה קשה מאוד, מאמץ של המון אנשים וכמובן השקעה של סכומי כסף גדולים. אפשר לראות זאת בצילומי אופנה שונים ובעיקר בקמפיינים של חברות בינלאומיות.
בצילום הפקות אופנה נדרשת תשומת לב לפרטים הקטנים. כל פרט בבגד, בשמלה, במכנסיים, בנעליים או אפילו בחגורה נבחר בקפידה. הצילומים עצמם נערכים לעיתים קרובות לאחר מחקר מקיף, שבוחן את ההעדפות של קהל היעד ואת נטיותיו האופנתיות. בחלק מהמקרים מועברים התצלומים לקבוצת מחקר שנבחרת בקפידה ורק על בסיס הממצאים מחליטים איזה תמונות לשלב בקטלוג.
הבדלים בין סוגים שונים של צילומי אופנה
יש כמה דברים שכדאי לדעת על מאחורי הקלעים של עולם האופנה. ראשית, קיים הבדל משמעותי בין צילום בסטודיו לבין צילומי חוץ. צילומי סטודיו מאפשרים התאמה ספציפית יותר לצרכים של הצלם וניתן לייצר בתוכם תנאים מלאכותיים ברמת דיוק אופטימאלית. לעומת זאת, צילומי חוץ הם יקרים יותר אבל היתרון הוא אותנטיות. בצילומי חוץ ניתן לקיים הפקות אופנה אקסקלוסיביות ולייצר ערך מוסף עבור התוצר הסופי.
כמו כן, קיימים הבדלים בין צילום קטלוג לצילום בתצוגת אופנה. צילום קטלוג מבוסס על עריכה של תמונות לכדי יצירת רפרטואר שמדגיש את היתרונות של הקולקציה, בעוד צילום תצוגת אופנה מתאפיין בדינאמיות ותזזיתיות. בצילום של תצוגת אופנה משתמשים בעדשות שונות לחלוטין שאמורות לסנן את האור ולהדגיש את המסלול. לעומת זאת, בצילום קטלוג יש מספיק זמן לעבור ולבצע תיקונים עוד לפני שמדליקים את המצלמה.
מי מעורב בהפקה?
ככל שהפקת האופנה נראית ספונטנית יותר, כך עובדים עליה יותר אנשים מאחורי הקלעים. זהו כלל מפתח בעולם האופנה והוא תקף גם לגבי ימי צילום בסיסיים יחסית. רק בוגרי בית ספר לאיפור ותסרוקות, מומחים לעיצוב שיער, צלמים עם ניסיון ואנשי תאורה בעלי מוניטין מוכח מעורבים בצילומי הפקות אופנה בארץ ובחו"ל. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אף דוגמנית לא נראית כמו מיליון דולר כשהיא קמה בבוקר ואפילו הפקות האופנה הגדולות ביותר דורשות סשן שלם של צילומים כדי להגיע לתוצאה הרצויה והמדויקת.
המשאבים הכספיים המעורבים בהפקות אופנה מחייבים עמידה בלוח זמנים. מלבד הדוגמניות והדוגמנים, הצלמים והמאפרים, יש עוד הרבה אנשים שמעורבים בהפקה וכל שנייה שווה הרבה כסף. על הדיוק בלוח הזמנים אחראי המפיק, שהוא גם זה שמתווך בין כל נותני השירותים ומבטיח את התוצר הסופי.