שיווק עסק צילום בעזרת האינטרנט

כיום צלמים רבים, עצמאיים או אנשים בעלי תחביב המעוניינים להתחיל לשווק את השירותים שלהם ולהתקדם בתחומם, מנצלים את כוחו העצום של האינטרנט לצורך שיווק והגעה לקהל היעד שלהם. האינטרנט ידוע כיום כמדיה התקשורתית החזקה ביותר לשיווק ופרסום וחברות רבות בכל סדר גודל מפרסמים באינטרנט במטרה להגדיל את המעורבות עם הקהל, להרחיב את מעגל הלקוחות הקיים של החברה ולהביא כמובן לקוחות חדשים לעסק.

מה הקשר של צלמים לאינטרנט?

צלמים אינם חייבים להבין בשיווק באינטרנט ואינם חייבים גם לבצע את עבודת השיווק בעצמם. כמו כל איש מקצוע, הם יכולים לשכור שירותיו של איש מקצוע אחר שיבצע עבודה מקצועית עבורם. כך למשל אם יש לכם בעיה בברז בבית ייתכן ותצליחו לתקן אותה בעצמכם אם יש לכם מספיק ידע מקצועי הנדרש וייתכן ותזמינו אינסטלטור. אותו דבר באינטרנט. אם אתם מרגישים שאתם יכולים לבצע את העבודה בעצמכם, למדתם שיטת שיווק כלשהי לעומק (אפילו בחינם דרך האינטרנט) ואתם רוצים להתנסות בעצמכם – אז בבקשה. חשוב לקחת בחשבון שעבודה שגויה יכולה אף להסב נזק. נזק לאתר שלכם, נזק למוניטין שלכם ולאיך אנשים רואים אתכם ואת הפעילות שלכם ועוד.

עולם הצילום הוא עולם ויזואלי ומרבית האנשים הם ויזואליים. הכוונה שהם מחברים רגש למה שהם רואים יותר מאשר למה שהם שומעים, קוראים או טועמים. תמונות וסרטונים היא הדרך של צלמים להציג את תיק העבודות שלהם לקהל הרחב ובכך להראות את המיוחדות והנגיעה המקצועית שלהם. זוהי גם הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמם בכלל ובאינטרנט בפרט.

צלמים יכולים לשווק את עצמם באינטרנט באמצעות פתיחת אתר ובו יציגו את הגלריות שלהם, לכתוב מאמרים (או לשכור כותבי תוכן) שיכתבו מאמרים בתחום הצילום ויעניקו ערך לגולשים ואלה יזכרו את הצלמים לטובה כאשר יזדקקו לשירותיהם. התוכן והגלריות יהיו כרטיס הביקור שלכם שכן הם יתרמו להצגת הצד המקצועי שלכם.

צלמים יכולים לשווק את עצמם בעזרת שיווק סלולרי מבוסס מיקום וברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט וכו'. כמו כן צלמים רבים המקימים אתר המשמש כמן כרטיס ביקור שלהם באינטרנט משקיעים לרוב כסף רב בקידום אתרים.

מדוע להשקיע כסף בקידום אתרים?

חשבו על זה שאם מישהו זקוק לצלם חתונה או צלם בת מצווה באזור מגוריו היכן הוא יחפש? בגוגל כמובן. הוא יכנס לגוגל לדוגמה וירשום "צלם חתונות בתל אביב" או "צלם לחתונה בתל אביב". ישנם אלפי ביטויי מפתח אפשריים בווריאציות שונות שהגולש עשוי לחפש וכדאי לבצע מחקר מילות מפתח מקדים.