לוגו לעסק

לוגו מרשים לא חייב להיות יקר

הקמנו עסק חדש וההתרגשות בשיאה! ומי מאיתנו לא רוצה מיתוג מרשים, איכותי,  מקצועי, כזה שיבלוט, וייצג את העסק שלו בצורה הכי טובה שיש? ברור שכולנו 🙂

עיצוב לוגו לעסק יכול להיות תהליך מאוד ארוך ומורכב, והוא יכול להיות גם פשוט ומדויק. תלוי מי מעצב לנו את הלוגו. אותו הדבר לגבי המחיר – המחיר יכול לעמוד על אלפי שקלים או שהוא יכול להיות נמוך מזה משמעותית. בניגוד למה שרוב המעצבים וחברות המיתוג יגידו לכם, המחיר לבד לא מעיד על איכות ומקצועיות המעצב. מה שמעיד על איכות העיצוב הוא תיק עבודות אותו מומלץ לבדוק לפני תחילת עבודה, בין אם זה מול מעצב גרפי סוליסט ובין אם זו חברת מיתוג.

לוגו זול וגם איכותי – יש בכלל דבר כזה?

אז תתפלאו, אבל יש. כפי שהצגנו קודם , ישנן חברות (כדוגמת לוגו 24) שנותנים שירות של עיצוב לוגו לעסק הכולל סקיצה אחת ומספר תיקונים, והמחיר שלהם כמובן בהתאם – נמוך משמעותית מהמתחרים. אם תרצו לבדוק בעצמכם, היכנסו לאתר של לוגו 24, שם תוכלו לראות דוגמאות ללוגואים של עסקים שעיצבו דרכם, המלצות ועוד. הם גם מציעים חבילת מיתוג לעסק במחיר משתלם גם כן, לכל מי שעיצב דרכם לוגו.

סוגי הלוגואים

ניתן להבחין בשלושה סוגי לוגואים עיקריים: לוגו מבוסס טקסט, לוגו מבוסס סמל, ולוג המשלב טקסט וסמל יחד, שהוא הנפוץ ביותר.

לוגו מבוסס טקסט יהיה בנוי מטקסט בלבד. קחו למשל את קוקה-קולה או גוגל. המיתוג שלהם מתבסס על השם שלהם בלבד. במקרה זה חשובה עוד יותר בחירת הפונט (הגופן) של הטקסט, שהרי רק הוא מהווה את זהות המותג. לוגו מסוג זה מתאים עבור שמות קצרים יחסית. שם ארוך מידי יכול להעמיס ולהיראות מבולגן. כמו כן, כדאי גם שיהיה שם קליט שיסייע ליצור מותג חזק.

לוגו מבוסס סמל יהיה בנוי מסמל בלבד. משמעות הסמלים משתנה בהתאם להקשר התרבותי שלהם. לסמלים יש את היכולת להשפיע על אנשים באופן מודע ולא מודע ולכן הם מהווים כלי שיווקי עם ערך רב. כולנו מכירים לוגואים מבוססי סמל שהפכו להצלחה ועומדים בפני עצמם, למשל – התפוח של אפל.

לוגו המשלב טקסט וסמל זהו סוג הלוגו השכיח ביותר. בלוגו זה יופיעו שם העסק והסמל, ולעיתים גם משפט מלווה, שמתארים באופן רחב יותר את מהות העסק או תחום הפעילות שלו. המשפט המלווה הינו משפט קצר שממקד את תחום העיסוק העיקרי של העסק ומבהיר באופן פשוט מה מציע העסק ולמי מיועדים המוצרים או השירותים שלו. במקרים בהם הלוגו כולל סמל מופשט ושם שלא מעיד על טיב העסק, המשפט המלווה אף משמעותי עוד יותר.

אז במה כדאי לבחור? זה כבר תלוי בסוג העסק שלכם, ובמה שתרצו לשדר.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *