דפוסים הם עמוד השדרה של העיצוב, המחזיקים בכוח שקט להעלות או לשבור חוויה ויזואלית. רוב האנשים חושבים על בחירת דפוסים כתרגיל באסתטיקה – בחירה במה שמרגיש טוב לעין. עם זאת, יש בזה הרבה יותר ממה שנראה לעין. מעורר תגובות רגשיות ספציפיות ועד לאינטראקציה עם ממדים מרחביים, הדפוסים שתבחרו עושים יותר מאשר לקשט; הם מתקשרים. בואו נצלול לשיקולים הפחות מוכרים שיכולים לעשות עולם של הבדל.
תהודה רגשית
פסיכולוגיה של צורות: צורות שונות של הדפסה על pvc באתר ראש פתרונות דפוס יכולות לעורר תחושות שונות. לדוגמה, עיגולים מציינים לעתים קרובות אחדות ומחויבות, בעוד ריבועים מרמזים על יציבות. הבנה זו יכולה לעזור לך לבחור דפוסים המהדהדים עם ההשפעה הרגשית המיועדת של החלל.
קידוד צבע: מעבר למשיכה האסתטית, צבעים בדפוסים יכולים לעורר תגובות פסיכולוגיות. כחול מרגיע, בעוד אדום ממריץ. כשאתה בוחר דפוס, חשוב על הרגשות שאתה רוצה לעורר.
ניווט בחלל
מידות נתפסות: דפוסים יכולים לשנות את התפיסה של גודל החלל. פסים אופקיים יכולים לגרום לחדר להיראות רחב יותר, בעוד שפסים אנכיים עשויים לגרום לו להיראות גבוה יותר.
ייעוד: בתוכניות קומה פתוחות או בחללים רב תכליתיים, דפוסים יכולים לעזור לייעד אזורים שונים ללא צורך במחסומים פיזיים.
אינטראקטיביות ופונקציונליות
כיוון: דפוסים אינם סטטיים; הם מכוונים זרימה חזותית. ספירלות יכולות ליצור תחושה של מיקוד פנימה, בעוד שדפוסים מקרינים מרמזים על התרחבות כלפי חוץ.
יכולת הסתגלות: חשבו כיצד הדפוס יפעל באינטראקציה עם אלמנטים אחרים בחלל או על האובייקט. דפוס מורכב עשוי להתנגש עם פרטי ריהוט מורכבים או דפוסים מתחרים אחרים.
שיקולים מהותיים
אינטראקציות עם אור: איך האור מתקשר עם הדפוס שבחרת? בבד, למשל, חומר מבריק עשוי לגרום לדוגמא להיראות שונה בזוויות שונות.
ניגודיות מרקם של דפוס דיגיטלי: דפוס מרקם על משטח חלק יכול להוסיף שכבת עומק בלתי צפויה. עם זאת, יותר מדי מרקם יכול להציף ולבלבל את העין.
סיכום
בחירת דפוס היא תהליך מורכב הכולל יותר מסתם בחירת מה שנראה טוב. זה תרגיל בהבנת המרחב, החומר ואפילו הפסיכולוגיה. השיקולים הפחות מוכרים הללו מציעים מסגרת מקיפה יותר לביצוע בחירות מתוחכמות בבחירת הדפוסים. על ידי שמירה על נקודות אלה בחשבון, אתה לא רק בוחר דפוס; אתה יוצר חוויה.